Elektrisko transportlīdzekļu (EV) mīti un padomi efektīvai braukšanai aukstā klimatā

Elektrisko transportlīdzekļu (EV) mīti un padomi efektīvai braukšanai aukstā klimatā
Ievietoja: CTEK Publicēts: 19/02/2024 Lasīts: 440 Komentāri: 0

Par elektriskajiem transportlīdzekļiem (EV) bieži valda maldīgi priekšstati, īpaši attiecībā uz to veiktspēju aukstā laikā. Šī raksta mērķis ir atspēkot izplatītos mītus un piedāvāt praktiskus padomus efektīvai braukšanai ar elektromobili aukstākos mēnešos, nodrošinot patīkamu un videi draudzīgu pieredzi.

Imagem

Izplatīto mītu atmaskošana

1. Samazināts darbības rādiuss ir pārvaldāms. Izplatīts mīts ir tas, ka EV ir mazāk efektīvi aukstā klimatā, jo ir samazināta akumulatora veiktspēja. Lai gan auksts laiks patiešām var samazināt akumulatora efektivitāti, šī ietekme bieži tiek pārspīlēta. Uzlabotie EV ar siltumsūkņiem ir izstrādāti tā, lai tie labi darbotos pat ekstremālās temperatūrās.

2. Akumulatora izturība aukstumā: Vēl viens nepareizs uzskats ir tāds, ka auksts laiks ievērojami pasliktina akumulatora darbības laiku. EV ir aprīkots ar uzlabotām akumulatoru vadības sistēmām, kas uztur akumulatoru optimālā temperatūrā, nodrošinot to izturību aukstā klimatā. Saglabājiet sava EV akumulatoru uzlādētu no 20% līdz 80%. Tas palīdz uzturēt akumulatora veselību, īpaši ekstremālās temperatūrās.

3. Uzlāde aukstā laikā: pretēji uzskatam, ka EV nevar uzlādēt aukstos apstākļos, tie patiešām spēj uzlādēt ļoti aukstā laikā. Tomēr pirms ātrās uzlādes ir ieteicams iepriekš uzsildīt akumulatoru, lai uzlabotu efektivitāti un ātrumu.

4. Salona apsildes efektivitāte: daži cilvēki domā, ka EV nevar pietiekami uzsildīt salonu ārkārtējā aukstumā. Tomēr jaunāki EV modeļi, tostarp tie, kas aprīkoti ar siltumsūkņiem, nodrošina efektīvu apkuri, vienlaikus samazinot enerģijas patēriņu.

5. Iepriekšējas sagatavošanas priekšrocības. Doma, ka iepriekšēja sagatavošana (elektroelektrostacijas sildīšana, kamēr tas ir pieslēgts) ir nevajadzīga un izšķērdīga, ir mīts. Iepriekšēja sagatavošana ietaupa akumulatora darbības laiku, apkurei izmantojot tīkla jaudu, nevis izlādējot akumulatoru.

6. EV stabilitāte sniegā: ir izplatīts nepareizs uzskats, ka EV, būdami smagāki, ir vairāk pakļauti slīdēšanai sniegā. Patiesībā lielākajai daļai EV zemākais smaguma centrs uzlabo stabilitāti un saķeri, samazinot to slīdēšanas iespējamību.

 

Padomi braukšanai ar elektromobili aukstā laikā

1. Papildu uzlādes stāvoklis (SoC): plānojiet, ņemot vērā papildu uzlādi, jo auksts laiks var ietekmēt akumulatora efektivitāti. Tāpat kā drošības līdzeklis, ja iestrēgsti rindā vai ierobežota piekļuve uz ceļa. Braucot ar mazāku ātrumu, tiek samazināts enerģijas patēriņš, vienmērīgs paātrinājums un reģeneratīvā bremzēšana arī taupa akumulatora enerģiju.

2. Izmantojiet salona un akumulatora priekšsildīšanu: priekšsildīšana uzlabo akumulatora efektivitāti un nodrošina ērtu braukšanas pieredzi. Piemēram, Tesla Model 3/Y aukstā laikā var darboties tukšgaitā līdz 38 stundām, salona apkurei patērējot aptuveni 2kW stundā. Patīkama priekšrocība ir arī ērtības, ka nav jāskrāpē ledus un sniegs no logiem.

3. Pārraugiet riepu spiedienu: auksta temperatūra var ietekmēt riepu spiedienu. Pareiza inflācija ir būtiska efektivitātes un drošības uzturēšanai. Piepūtiet riepu, kad tā ir auksta, un ievērojiet ražotāja ieteikto riepu spiedienu. Ja jūsu automašīnā ir papildu krava, jums būs nepieciešams lielāks gaisa spiediens.

4. Stratēģiskā ceļojuma plānošana: plānojiet savu maršrutu, ņemot vērā uzlādes stacijas un iespējamo vajadzību pēc līdzstrāvas ātrās uzlādes. Akumulatora iepriekšēja uzsildīšana pirms ātrās uzlādes palielina efektivitāti.

 

Izpratne par 12 V akumulatora svarīgo lomu elektriskajos transportlīdzekļos aukstā laikā un pagarinātā stāvēšanas laikā:

Elektriskajā transportlīdzeklī (EV) 12 V akumulatoram ir svarīga loma, līdzīgi kā parastajā iekšdedzes dzinēja (ICE) transportlīdzeklī. Tas darbina elektroniku, apgaismojumu un citas palīgsistēmas. Tomēr tā darbība un uzlādes mehānisms ievērojami atšķiras aukstā laikā un ilgstošas ​​stāvēšanas laikā, piemēram, lidostā.

Zema akumulatora uzlāde aukstā laikā:

Aukstā temperatūra var būtiski ietekmēt ķīmiskos procesus 12 V svina-skābes akumulatorā, ko parasti izmanto gan EV, gan ICE transportlīdzekļos. Aukstums palēnina ķīmiskās reakcijas, kā rezultātā samazinās efektivitāte un lēnāks uzlādes ātrums. Aukstākos laikapstākļos pieprasījums pēc akumulatora ir lielāks, jo biežāk tiek izmantotas apgaismes, apkures un citas elektriskās sastāvdaļas. Tas var izraisīt ātrāku akumulatora uzlādes iztukšošanos.

Iztukšošana ilgstošas ​​stāvēšanas laikā:

Pat tad, kad automašīna ir izslēgta, dažas elektronikas ierīces, piemēram, drošības sistēmas vai borta datori, paliek aktīvas un turpina saņemt enerģiju no 12 V akumulatora. EV 12 V akumulators parasti tiek uzlādēts no galvenā augstsprieguma akumulatora, izmantojot līdzstrāvas-līdzstrāvas pārveidotāju. Ja EV ir novietots stāvvietā ilgāku laiku, īpaši aukstā laikā, un galvenā akumulatora uzlādes līmenis (SoC) ir zems, iespējams, tas nevarēs uzlādēt 12 V akumulatoru. Šis risks pastiprinās aukstos apstākļos, kad 12 V akumulators jau ir noslogots.

Priekšrocības salīdzinājumā ar ledus transportlīdzekļiem:

Atšķirībā no ICE transportlīdzekļiem, kas nevar uzlādēt 12 V akumulatoru, ja nedarbojas dzinējs, EV var uzturēt 12 V akumulatoru uzlādētu, izmantojot galveno akumulatoru, ja galvenajam akumulatoram ir pietiekama uzlāde. Šī funkcija samazina risku, ka 12 V akumulators izlādēsies ilgstošas ​​stāvēšanas laikā, ja vien EV ir novietots ar pietiekami augstu SoC galvenajā akumulatorā.

Tāpēc EV īpašniekiem ir svarīgi nodrošināt, ka viņu transportlīdzekļa galvenajam akumulatoram ir labs SoC, it īpaši, ilgstoši novietojot stāvvietā aukstā laikā, lai uzturētu 12 V akumulatora uzlādi un nodrošinātu transportlīdzekļa elektronisko sistēmu drošu darbību.

Braukt ar elektromobili aukstā klimatā ir ne tikai iespējams, bet arī izdevīgi. Atspēkojot izplatītos mītus un ievērojot tādus praktiskus padomus kā efektīva akumulatora pārvaldība un priekšsildīšana, EV izrādās uzticami, efektīvi un patīkami pat ekstremālās temperatūrās. Pareiza aprūpe un plānošana uzlabo to veiktspēju un ilgmūžību, padarot tos par praktisku izvēli videi draudzīgiem autovadītājiem aukstākos reģionos. Un jā, ir iemesls, kāpēc mēs ceļmalās neredzam simtiem elektromobiļu ar tukšu akumulatoru. 

Komentāri

Rakstīt komentāru